- واریانس باقیمانده و کواریانس (RMR): هر چه به صفر نزدیک تر باشد بهتر است.
-ارزیابی مقدار نسبی واریانس و کواریانس (GFI): بین صفر و یک در نوسان است باید برابر یا بزرگتر از ۰.۹ باشد تا مدل برازنده شود.
- میانگین مجذورات به جای مجموع مجذورات (AGFI): بین صفر و یک در نوسان است و برای برازندگی مدل باید بزرگتر یا برابر با ۰.۹ باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
- شاخص بنتلر-بونت (NFI): باید بزرگتر از ۰.۹ باشد.
- شاخص تاکر- لویز (NNFI): این شاخص مشابه NFI است اما برای پیچیدگی مدل جریمه میپردازد. چون دامنه این مدل محدود به صفر و یک نیست تفسیر آن نسبت به NFI دشوارتر است. بر پایه قرداد مقادیر کمتر از ۰.۹ آن مستلزم تجدید نظر در مدل است.
- شاخص برازش کای دو )): مقدار کای دو، شاخصی برای فرض صفر قابل قبول بودن مدل در جامعه است. کای دو معنی دار حاکی از این است که مدل برای داده های جامعه قابل قبول نیست، بنابراین مقادیر بزرگ کای دو حاکی از برازش بد و مقادیر کوچک کای دو نشان از برازش مطلوب مدل دارد. شاخص برازش کای دو تحت تاثیر حجم نمونه قرار دارد، به طوری که اگر حجم نمونه ها بزرگ تر باشد، کای دو به آسانی به سطح معناداری می رسد و در نتیجه مدل رد می شود و اگر حجم نمونه ها کم باشد، این امکان وجود دارد که مدل هایی که در واقع کاملاً با داده ها مغایرند پذیرفته شوند؛ لذا وقتی حجم نمونه برابر با ۷۵ تا ۲۰۰ باشد، مقدار مجذور کای یک اندازه معقول برای برازندگی است و برای مدل های با حجم نمونه بزرگ تر، مجذور کای تقریباً همیشه از لحاظ آماری معنادار است و این مساله با توجه به این مطلب که برای انجام تحلیل تاییدی نمونه ای با حجم زیاد توصیه می شود، تناقض دارد. از این رو پیشنهاد می شود که از شاخص برازش کای دو به عنوان یک راهنما استفاده نمود و در تمام موارد، اختلافات واقعی بین همبستگی های ضمنی و مشاهده شده را مورد بررسی قرار داد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس اهدافی که پیش از این عنوان شده بود، پرداخته می شود. ابتدا مقادیر متغیرها بر طبق داده ها وآن چه که از پرسش نامه ها استخراج گردیده است، بوسیله جداول و نمودارهای آمار توصیفی در قالب متغیرهای جمعیت شناختی بیان می شود. در ادامه متغیرهای اصلی تحقیق شامل ابعاد مختلف بازاریابی تعاملی و رفتار خرید مشتری مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت آمار استنباطی در چارچوب آزمون فرضیه های تحقیق که از طریق تحلیل مسیر شروع و به جمع بندی وتجزیه و تحلیل داده ها ختم می شود، ارائه می گردد. کلیۀ این تجزیه و تحلیل ها به وسیلۀ نرم افزارهای رایج SPSS19 و۸.۵۳ LISREL انجام گردیده است.
۴-۲.توصیف متغیرهای تحقیق
قبل از ورود به مرحله تجزیه و تحلیل اطلاعات، ضروری می باشد که تمامی متغیرهای تحقیق توصیف شوند. در این راستا گزارشی توصیفی از متغیرهای تحقیق ارائه شده که این نوع اطلاعات در قالب جداول و نمودارهایی بشرح صفحات بعد نشان داده می شود.
۴-۲-۱.توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
۴-۲-۱-۱.توصیف جنسیت پاسخ دهندگان
با توجه به تعداد ۴۰۹ نفر پاسخ دهنده؛ از نتایج به این نتیجه می رسیم که ۳۲۲ نفر معادل ۷/۷۸ درصد مرد و تعداد ۸۷ نفر معادل ۲/۲۱ درصد زن پاسخ پاسخ دهندگان را تشکیل می دهند.
جدول شماره ۴-۱. توصیف جنسیت پاسخ دهندگان
شرح | جمع | درصد |
مرد | ۳۲۲ | ۷/۷۸ |
زن | ۸۷ | ۲/۲۱ |
جمع کل | ۴۰۹ | ۱۰۰ |
۴-۲-۱-۲ توصیف سن پاسخ دهندگان
با توجه به تعداد ۴۰۹ نفر پاسخ دهنده؛ از نتایج به این نتیجه می رسیم که ۳۳ نفر برابر ۱/۸ درصد بین ۲۱ تا ۳۰ سال و ۱۸۶ نفر برابر ۵/۴۵ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال و۱۲۲ نفر معادل ۸/۲۹ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۶۸ نفر برابر ۶/۱۶ درصد ۵۱ سال به بالا و زیر ۲۰ سال بدون پاسخ بوده اند.
جدول شماره ۴-۲.توصیف سن پاسخ دهندگان
شرح | جمع | درصد |
زیر ۲۰ سال | ۰ |