۲
شعبه شهرک نور
۱
شعبه ۲۹ بهمن
۱
شعبه شریعتی
۱
شعبه دروازه تهران
۱
شعبه آبرسان
۲
جمع
۲۶
جمع
۲۴
۳- ۶- روش جمع آوری دادهها
الف – اطلاعات اولیه از طریق روش کتابخانه ای بدست آمده است.
ب – اطلاعات مربوط به سوالات تحقیق از روش میدانی و جمع آوری اطلاعات با بهره گرفتن از پرسشنامه صورت گرفته است.
با توجه به اینکه این تحقیق توصیفی- تحلیلی است و اطلاعات مورد نیاز به روش میدانی جمع آوری شده است ، لذا برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استفاده شده است. در این تحقیق به منظور جمع آوری نظرات خبرگان و صاحبنظران ، پرسشنامهای تهیه گردیده و پرسشنامه در اختیار نمونه قرار گرفته و پس از جمع آوری و بازبینی و مرتب نمودن نتایج حاصله با توجه به امتیازات داده شده عوامل با بهره گرفتن از مدل AHP و نرم افزارهای مربوط به آن به ترتیب امتیاز لیست شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
در تحقیق حاضر نسخه اصلی پرسشنامه بونتیس که در کانادا و مالزی اجرا شده، به کار رفته است (بونتیس، ۱۹۹۰). به منظور استفاده از این پرسشنامه ابتدا گویههای آن به فارسی ترجمه شد و برای انطباق با صنعت بانکداری ایران، برخی اصطلاحات نظیر کلمات ” سازمان “، ” صنعت “، و ” معامله ” به ترتیب با کلمات ” بانک “، ” بخش ” و ” عملیات ” جایگزین گردید. پرسشنامه اصلاح شده در ۵۳ گویه است که سه سرمایهی انسانی، ساختاری، مشتری را در بر میگیرد. که سرمایه انسانی ۲۰ شاخص ، سرمایه ساختاری ۱۶ شاخص و سرمایه مشتری ۱۷ شاخص را در بر میگرفت. برخی از گویهها (گویههای منفی با برچسب R ) به دلیل ماهیت و محتوای آنها به صورت وارونه نمرهگذاری میشوند. برای آشنایی بیشتر با گویههای پرسشنامه در جدول نشان داده شده است. این شاخصها با هدف مشخص شدن شاخصهای مرتبطی که برای سنجش و رتبهبندی سرمایه فکری در بانکها مناسب میباشند، بین متخصصان و خبرگان توزیع شد. پس از بررسی نتایج این مرحله، بر اساس نظر خبرگان ۱۸ شاخص به عنوان شاخصهای مرتبطی که برای سنجش سرمایه فکری در بانکها مناسب میباشند، انتخاب گردید (این پرسشنامه در بین ۱۵ نفر از متخصصین و خبرگان توزیع شد که اکثر آنها این ۱۸ شاخص را به عنوان شاخصهای مناسب انتخاب کردند) از این ۱۸ شاخص، ۶ شاخص مربوط به سرمایه انسانی، ۶ شاخص مربوط به سرمایه ساختاری و ۶ شاخص مربوط به سرمایه ارتباطی میباشد. در مرحله دوم ، به منظور دست یافتن به اهداف تحقیق و پاسخگویی به سوالات تحقیق، پرسشنامهای تنظیم شده است که در آن ۱۸ شاخص به دست آمده از مرحله قبل با پرسشنامهای مخصوص جهت رتبهبندی شاخصها، بین پرسش شوندگان توزیع گردید.
جدول شماره ۳- ۱ مختصری از گویههای پرسشنامه و نحوه کدگذاری آن
سرمایه انسانی
H1 سطح شایستگی ایدهآل
H11 بهترین عملکرد کارکنان
H2 برنامه آموزشی جایگزین