۱/۸/۹۳
۱/۹/۹۳
تجزیه و تحلیل داده ها
۱/۹/۹۳
۱/۱۰/۹۳
نتیجه گیری و نگارش پایان نامه
۱/۱۰/۹۳
۱/۱۲/۹۳
تاریخ دفاع نهایی
فروردین ماه ۹۴
طول مدت اجرای تحقیق: ۶ ماه
ج: قلمرو موضوعی:تحقیق از نظر موضوعی در قلمرو مدیریت بازرگانی، در حوضه ی بازاریابی و در شاخه ی برندسازی بررسی میگردد.
۱۱-۱)روش نمونه گیری و حجم نمونه:
در نمونه گیری چنانچه حجم جامعه آماری زیاد نباشد کل جامعه آماری مورد مطالعه قرار میگیرد.ولی اگر حجم جامعه آماری زیاد باشد نمونه معرفی و سپس انتخاب میشود و در نهایت نتایج حاصل از آن به کل جامعه تعمیم داده میشود.
در این تحقیق ۴۲۰ پرسشنامه آماده و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت و از این تهداد پرسشنامه پخش شده حداقل باید ۳۹۰ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
۱۲-۱)روش و ابزار جمع آوری اطلاعات:
برای گرد آوری اطلاعات لازم این تحقیق از روش های زیر استفاده میگردد:
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
- کتب ،مقالات و وبسایت های فارسی و لاتین
- مصاحبه با مشتریان بانک
- داده های مرتبط با تحقیق خود بانک
۱۳-۱)روش تجزیه وتحلیل:
داده های جمع آوری شده می تواند به صورت دستی یا به رایانه ای تجزیه و تحلیل شوند. چنانچه حجم اطلاعات از حد معینی بیشتر باشد امکان تجزیه وتحلیل دستی وجود نخواهد داشت. امروزه تقربیا در همه موارد این امر با بهره گرفتن از رایانه و برنامه های مختلف تجزیه و تحلیل آماری انجام می پذیرد. در این پژوهش به کمک نرمافزارهای SPSS 22 و LISREL 8.80 داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.
۱۴-۱)تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:
برند : یک نام – اصطلاح – علامت –سمبل یا ترکیبی از اینها که قصد شناسایی یک کالا یا خدمت را به فروشنده یا گروهی از فروشندگان را داشته و سبب بازشناسی کالا یا خدمت از کالا یا خدمت رقبا میشود.
نشان تجاری:قسمتی از علامت تجاری که ادا کردنی نیست.
مزایای توضیحی شناختی: توانایی آرم تجاری در کمک به توضیح به تعریف فرد مورد نظر تا خود و مشتریان را از دیگران متمایز کند.
مزایای عملکردی:
تصویر برند:تصویر برند تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند.شرکت ها میتوانند بر روی تصویر ذهنی که مخاطبانشان از آنها دارند اثر گذار باشند.
تعهد مشتری: وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق شده و تا همان محصول یا مارک علی رغم تاثیر رقبا و تلاشهای بازاریابی آنها برای خریده شدن محصولاتشان.
آگاهی از نام برند:اولین برندی که در یک گروه از کالا یا خدمات مشابه در ذهن مشتریان خطور میکند و بیشترین آگاهی را برای ایشان تداعی میکند.
محبوبیت برند:عبارت است از میزان علاقه ای که مصرف کننده ها در قیاس با دیگر رقبا نسبت به برند ابراز میدارند.
منحصر به فرد بودن:عبارت است از درجه ای که مشتری یک برند را از برند های رقیب منفک میکند.
فصل دوم
ادبیات تحقیق
۲-۱مقدمه
صنعت بانکداری در ایران با قدمتی افزون بر هشتاد سال، در سه دهه گذشته دچار تحولات عظیمی شده است و پس از تجربه بانکداری دولتی در دو دهه اول بعد از انقلاب اسلامی، از سال۱۳۸۰ دوباره شاهد فعالیت بانک های خصوصی بوده است. با شکل گیری بانکداری خصوصی در ایران، بانک سالاری تدریجاً رنگ باخته و مشتریان آن ها برای انجام امور مالی و بانکی خود حق انتخاب بیشتری دارند .با توجه به توضیحات فوق و رقابت روزافزون و افزایش حضور بخش های خصوصی، ضرورت انجام این تحقیق در صنعت بانکداری محسوس است. رویکرد نگرشی به حس تعلق یا تعهد مشتری به یک کالا یا خدمت اشاره دارد.بنابراین، بانک ها نیز باید برای بهبود وفاداری مشتریان خود به دنبال راهبردهای گوناگون مدیریتی باشند .
۲-۲ تعریف برند
تعریف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برای چنین است: " یک نام تجاری(اصطلاح حقوقی بکار رفته برای یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود“
بر طبق نظریه انجمن بازاریابی آمریکا عبارت از : اسم، عبارت ، سمبل ،طرح و یا ترکیبی از این موارد می باشد . هدف ، شناسایی کالا و خدمات از یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تفکیک کردن آنها از یکدیگر در رقابت های اقتصادی می باشد . از لحاظ فنی برند یک نام، لوگو یا سمبل جدید برای محصول می باشد به عبارت دیگرامروزه برند کلکسیونی از تصاویر و ایده هایی است که یک تولیدکننده را به نمایش میگذارد . به صورت تخصصی تر، برند نشان دهنده مشخصات، علائم ونشانه های قابل خواندن شامل نام ، لوگو ، شعار، برنامه ها و روش طراحی است که بیان کننده ماهیت اصلی و وجودی یک شرکت، محصول و یا یک خدمت می باشد.
درواقع می توان گفت برند کلیه تضمین های سمبلیک و نمادین تولید کننده و نیز همه اطلاعاتی که به شرکت، محصول و یا یک خدمت مربوط می شود را شامل می شود.
به طور کلی می توان برند را به سه بخش تقسیم بندی کرد
-Brand Name بخشی که قابل خواندن هستند