پست الکترونیک، بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار دائمی تبدیل می کند. برخلاف نامه های معمولی، در این شیوه هیچ هزینهای صرف تولیدات، مواد خام یا پست نمیشود. به عبارت دیگر با بازاریابی الکترونیکی شما میتوانید به سادگی روابط جدیدی را بر اساس ارزش های مشتریان خود پایهگذاری کنید و مطمئن باشید که این روابط، حامی و مکمل نام شرکت و عامل متمایز کنندهی شما از شرکتهای رقیب خواهد بود. روشهای ارتباطی شما میتواند شامل خبرنامه، تبلیغات اختصاصی محصولات و خدمات، اطلاعیه فروش، معرفی خدمات جدید، دعوتنامه به مناسبت مراسم مختلف، کارتهای تبریک و بسیار بیشتراز اینها باشد.
ج)اس ام اس:
تلفن های همراه که ابتدا وسیله ساده ای برای برقراری ارتباطات میان فردی بودند، با ابداع سیستم هایی نظیراس ام اس، وپ[۳۳] انقلابی را در ارائه خدمات اطلاع رسانی و حتی امور بانکی بوجود آوردند. از عمر استفاده از تلفنهای همراه برای انجام کارهای بانکی به یک دهه نمی رسد اما در همین مدت کوتاه پیشرفتهای مهمی در این زمینه رخ داده که نوید دهنده گسترش روزافزونتر این رشته جدید از بانکداری الکترونیک است. آنچه در این میان جالب توجه است پیشتازی اروپا، آسیا و منطقه خاورمیانه در برابر آمریکا و اقیانوسیه می باشد. به گونه ای که شماری از بانکهای منطقه از جمله در هند و کویت بخش بزرگی از خدمات خود را بر این سرویس متمرکز کرده اند. با توجه به راحتی کار و جا افتادن فرهنگ اس ام اس در بین مردم، خدمت جدید بانکها در قالب سرویس پیام کوتاه اس ام اس با استقبال بیشتری نسبت به سرویس وپ مواجه شده است. اکنون انتخاب اول بانکها در اروپا در ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه تاکید بر اس ام اس است. چرا که برای استفاده از خدمت “بانکداری از طریق سرویس پیام کوتاه تلفن همراه” کافی است سرویس اس ام اس کاربر فعال باشد و برخلاف سیستم وپ مشتری نیازی به شماره گیری، اتصال به اینترنت، فعال کردن دیتا و استفاده از نوع گوشی بخصوص و از همه سخت تر تنظیم آن ندارد. پس مزیت مهم اس ام اس بانک که نباید آن را فراموش کرد: “امکان استفاده از هرنوع تلفن همراه” بوده و فقط لازم است که مشتری امکان ارسال اس ام اس داشته باشد. “بانکداری از طریق پیام کوتاه[۳۴]“ این قابلیت را دارد که به محض دریافت پیام کوتاه از طریق تلفن همراه مشتری، خدمات بانکی مورد انتظار او را انجام دهد. خدمات بانکی که براساس سرویس پیام کوتاه تلفن همراه ارائه می شود شامل: دریافت و مشاهده موجودی، انواع حسابهای ارزی و ریالی در هر لحظه و به درخواست مشتری، پرداخت قبض خدمات شهری، انتقال وجه و همچنین دریافت نرخ روزانه ارز، انواع صورتحسابها اطلاع رسانی شرایط جدید و… می باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
پیام های یکطرفه و دوطرفه
روش کار بانکداری از طریق پیام کوتاه به صورت یکطرفه و دوطرفه می باشد. “پیام کوتاه یک طرفه” بدین معناست که با فعال کردن این سرویس از طریق سایت بانک مربوطه قادر خواهید بود به محض هر واریز یا برداشت (تراکنش) از وضعیت حسابتان بر روی گوشی تلفن همراه مطلع شوید. اما در نوع “پیام کوتاه دو طرفه” به درخواست شما و از طریق ارسال اس ام اس، اطلاعات مورد نیاز برای شما ارسال می شود. برای استفاده از خدمات بانکی از طریق پیام کوتاه لازم است پس از درج کد مخصوص، پیامتان را به شماره تلفنی که بانک در اختیار شما می گذارد. لحظاتی پس از ارسال پیام، یک پیام کوتاه برای شما فرستاده می شود که حاوی اطلاعات مورد نظرتان می باشد.
د)تلفنبانک:
یکی از سامانه های مهم اطلاع رسانی می باشد که بصورت لحظه ای و بدون وقفه در تمامی ساعات شبانه روز اطلاعات لازم را درخصوص خدمات الکترونیکی مشتریان ارائه می نماید:
از مهمترین این خدمات می توان به شرح ذیل نام برد:
الف– ارائه خدمات تلفنی و فاکس
ب-اعلام موجودی مشتریان
ج-اعلام سه گردش آخر حساب