قابلیت بازاریابی الکترونیکی
۰٫۸۰
محیط رقابتی
۰٫۸۹
شدت رقابت
۰٫۹۰
آشفتگی بازار
۰٫۹۰
عملکرد مرتبط با مشتری
۰٫۷۴
عملکرد سازمانی
۰٫۸۹
با توجه به اطلاعات جدول شماره ۳-۲ در مورد ضریب آلفای محاسبه و مشاهده شده و با توجه به قاعده نتیجه گیری در مورد اعتبار پرسشنامه، علاوه بر اینکه کل پرسشنامه دارای اعتبار است بلکه ضریب آلفای کرونباخ هریک از مولفههای مورد بررسی نیز دارای اعتبارلازم و کافی است. علاوه بر محاسبه ضریب آلفا سوالات بطور جداگانه بررسی شده است تا سوالات نامناسب نیز شناسایی شود. برای این منظور از نرم افزار SPSS استفاده شده است که علاوه بر بررسی همبستگی درونی سوالات ضریب آلفای هر سوال را نیز مشخص می کند. بنابراین سوالات نامناسب شناسایی می شود. در بررسیهای انجام شده هیچ یک از سوالات پرسشنامه نامناسب تشخیص داده نشده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳-۶) روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
یکی ازقویترین و مناسبترین روشهای تجزیه وتحلیل در تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی تجزیه و تحلیل چندمتغیره است، زیرا ماهیت این گونه موضوعات چند متغیره است و نمی توان آنها را با شیوه دومتغیری (که هر بار تنها یک متغیر مستقل با یک متغیر وابسته در نظرگرفته می شود) حل کرد. تجزیه و تحلیل چندمتغیره به یک سری روشهای تجزیه و تحلیل اطلاق می شود که ویژگی اصلی آنها، تجزیه و تحلیل همزمان، متغیر مستقل و متغیر وابسته است.
۱) رگرسیون خطی
رگرسیون روش آماری است که به بررسی ارتباط دو یا چند متغیر می پردازد که با بهره گرفتن از آن می توان یک متغیر را بر اساس یک یا چند متغیر دیـگر پیش بـینی نمود. حال در صورتیکه یک متغیر مستقل داشته باشیم با مدل رگرسیون خطی ساده و در صورتیکه بیش از یک متغیر مستقل داشته باشیم با مدل رگرسیون چندگانه مواجه میشویم.
الف) رگرسیون ساده
فرض کنید X یک متغیر مستقل، Y یک متغیر وابسته وe متغیر خطا باشد. معادله خط رگرسیون به صورت:
است که در آن پارامتر نشان دهنده عرض از مبدا خط رگرسیونی و پارامتر نشان دهنده شیب خط است. در مدل رگرسیونی خطی ساده متغیر مستقل تحت کنترل است و تصادفی نیست در صورتی که متغیر وابسته تصادفی است. با بهره گرفتن از تحلیل رگرسیون میتوانیم فرض وجود ارتباط بین دو متغیر مستقل و وابسته را آزمون کنیم. به منظور آزمون کردن فرض
“ : مدل رگرسیون خطی برازش داده شده، معنی دار نیست”
در برابر فرض
“: مدل رگرسیون خطی برازش داده شده، معنی دار است”
از جدول تجزیه واریانس استفاده می کنیم که به صورت زیر میباشد:
جدول ۳-۴)جدول تجزیه واریانس
منبع تغییرات
مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
آماره F
سطح معنی داری
رگرسیون