- در راستای بهبود و توسعۀ چارچوب ارائه شده پیشنهاد میگردد که چارچوبی جهت هم راستا سازی استراتژیهای مدیریت دانش سازمانهای دانش محور با استراتژیهای کلان آنها تدوین و پیاده سازی گردد. چنین چارچوبی به مدیران سازمانها یاری میرساند تا بر اساس استراتژی کلان و چشم انداز دورنگر سازمان، نسبت به ایجاد مسیری هم سو بین استراتژیهای مختلف سازمان اقدام کرده و حداکثر کارایی و بازگشت سرمایه را از توانمندی انسانی و ساختاری خود به دست آورند.
-
-
- در تحقیقات آتی میتوان راه حلهایی برای تقویت هر کدام از عوامل ذکر شده در این تحقیق ارائه و میزان تاثیر گذاری هر کدام از این عوامل بر یکدیگر را بررسی کرد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
فهرست منابع
منابع فارسی:
۱٫ احسانی، محمد، (۱۳۸۵)، ارائه چارچوبی برای بهکارگیری مدیریت دانش سازمانهای تحقیق و توسعه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت .
۲٫ افرازه، عباس، (۱۳۸۴)، مدیریت دانش (مفاهیم، مدلها، اندازه گیری و پیاده سازی)، (نسخه چاپ اول)، دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
۳٫ پور عزت و همکاران، علی اصغر، (بهار و تابستان ۱۳۸۹ )، تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران. فصلنامه علمی و پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال دوم، شماره ۴, ۶۵-۷۴
۴٫ حبیب پور، کرم و صفری، رضا، (۱۳۸۸)، راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی، چاپ اول، نشر لویه، تهران.
۵٫ خاکی، غلامرضا، (۱٣٨٢ )، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، انتشارات بازتاب.
۶٫ خسروانی دهکردی، احسان، (تیر ۱۳۸۷)، ارائه چارچوبی برای عوامل اساسی موفقیت پیاده ساری مدیریت دانش در سطح ملی در ایران، دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات.
۷٫ خطیبیان، ندا، (تابستان ۱۳۸۸ )، سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمانها از طریق یک مدل بلوغ توسعه یافته مدیریت دانش، فصلنامه علوم مدیریت ایران سال چهارم، شماره ۱۴، ۱۲۱-۱۴۸
۸٫ راهبرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو، (۱۳۸۴)، ریاست جمهوری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو.
۹٫ رهنورد، فرجاله و محمدی، اصغر، (پاییز و زمستان ۱۳۸۸ )، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره ۱، شماره ۳،۳۷-۵۲
۱۰٫ سند تکمیلی راهبرد آینده: راهبرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو، (۱۳۸۴)، ریاست جمهوری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو.
۱۱٫ سهرابی و همکاران، بابک، (۱۳۸۹)، ارائۀ مدلی کاربردی برای سنجش بلوغ مدیریت دانش در صنعت نرم افزار، فصلنامه علمی - پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال سوم، شماره ۱، ۶۳-۷۹
۱۲٫ شایان، علی، (شهریور ۱۳۸۷)، طراحی مدل جامع مدیریت امنیت اطلاعات در بانکداری الکترونیکی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس.
۱۳٫ عالم تبریز، اکبر، (۱۳۸۸)، سرمایه فکری، تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
۱۴٫ عباسی، زهره، (۱۳۸۶)، مروری بر مدلهای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها، اولین کنفرانس مدیریت دانش، تهران.
۱۵٫ لیبوویتز، جی، (۱۳۸۸)، مدیریت دانش:آموزههایی از مهندسی دانش، ترجمه دکتر حسنزاده، نشر کتابدار، تهران.
۱۶٫ مختاری، حیدر، (۱۳۸۳)، از داده تا دانش و از مدیریت داده تا مدیریت دانش، مجله فصلنامه کتاب، شماره ۵۹
۱۷٫ موسی خانی و همکاران، محمد، (۱۳۸۹)، ارائه مدلی برای سنجش میزان آمادگی سازمانها در زمینه مدیریت دانش، مورد مطالعه: مرکز آمار ایران، مدرس علوم انسانی- پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره ۱۴ شماره ۲
۱۸٫ منوریان، عباس، عسگری، ناصر و آشنا، مصطفی، (۱۳۸۶)، ابعاد ساختاری و محتوایی سازمان های دانش محور، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش، تهران.
۱۹٫ نادری، ایمان، (۱۳۸۶)، مدیریت دانش استراتژیک در ها: SME الگوبرداری از تجربیات موفق بینالمللی در تأمین دانش خارجی، اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش، تهران.
۲۰٫ یاریگر روش، حسن، (۱۳۸۲)، تاریخچه مدیریت دانش، مجله مدیریت، انجمن مدیرت ایران، ۷۴-۷۳.
منابع لاتین:
۱. Akhavan, P. ,Hosnavi , R. and Sanjaghi, M. (2009). Identification of Knowledge Management Critical Success Factors in Iranian Academic Research Centers. Education,Business and Society , ۲ (۴) , ۲۷۶-۲۸۸٫
۲. Akhavan , P. & Jafari, M. (2006). Critical issues for knowledge management implementation at a national level . The journal of information and knowledge management systems , ۳۶ (۱) , ۵۲-۶۶٫
۳. Alavi, M. and D. Leidner. (January 1999). Knowledge Management Systems: Emerging Views and Practices from the Field. Proceedings of 32nd Annual HICSS. Maui, HI.
۴٫ Alavi, M. and Leidner,Dorothy E. (2001). Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems :Conceptual Foundations and Research Issues. MIS Quarterly , ۲۵ (۱) , ۱۰۷-۱۳۶٫
۵. Allee, V. (1997). 12 Principles of Knowledge Management. Training and Development , ۵۱ (۱۱) , ۷۱–۷۴٫
۶٫ Amberg , M.,Fichle,F and Wiener, M. (2005). Background of Critical Success Factor Research. Working Paper , ۱۰ (۵) , ۱-۷٫
۷٫ Anderson, K. K. (2009). Organizational Capabilites as Predictors of Effective Knowledge Management: An Emprical Examination,Ph.D. Dissertation. H. Wayne Huizenga School of Business and Entrepreneurship,Nova Southeastern University.
۸٫ Bafiares-Alcantara et al. (2003). A knowledge management platform to information from the web extract and process . Process Systems Engineering .
۹٫ Bhatt, G.D. (2000).Organizing knowledge in the knowledge development cycle. Journal of Knowledge Management, Vol.4 No.1, pp.15-26
۱۰٫ Bennet, A., and D. Bennet. (2003). “The Partnership between Organizational Learning and Knowledge Management,” in Handbook on Knowledge Management (Vol. Volume 1k )ed. C. W Holsapple. New York: Springer Verlag.
۱۱٫ Bettencourt LA, Ostrom AL, Brown SW, Roundtree RI. . (2002). Client co-production in knowledge-intensive business services. California Management Review , ۴۴, ۱۰۰–۱۲۸٫
۱۲٫ Bose, R. (2004). Knowledge Management Metrics. Industrial Management and Data Systems (۱۰۴۶) , ۴۵۷-۴۶۸٫
۱۳٫ Cater, T. (2001). Knowledge Management as a Means of Developing a Firms Competitves Advantage. Management , ۶ (۱) , ۱۳۳-۱۵۳٫
۱۴٫Chalmeta, R. , Grangel, R. (2008). Methodology for the Implementation of Knowledge Management Systems. Journal of the American Society for Information Science and Technology , ۵۹ (۵) , ۷۴۲–۷۵۵٫
۱۵٫ Chang et al.,M.-Y. (2009). The research on the critical success factors of knowledge management and classification framework project in the Executive Yuan of Taiwan Government. Expert Systems with Applications , ۳۶, ۵۳۷۶–۵۳۸۶٫
۱۶٫ Chang, T.-C. , Chuang, S.-H. (2010). Performance implications of knowledge management processes:Examining the roles of infrastructure capability and business strategy. Expert Systems with Applications .
۱۷٫ Chen, C. and Lin, B. (2004). (). The effects of environment, knowledge attribute, organizational climate, and firm characteristics on knowledge sourcing decisions. R&D Management , ۳۴ (۲) , ۱۳۷–۱۴۶٫
۱۸٫ Chen, C.-J. & Huang, J.-W. ( 2007). How organizational climate and structure affect knowledge management—The social interaction perspective. International Journal of Information Management , 27, 104–۱۱۸٫
۱۹٫ Chourides, P., Langbottom,D., Murphy, W. (2003). Excellence in Knowledge Management:an Empirical Study to Identify Critical Favtors and Performance Measures. Measuring Business Excellence , ۷ (۲) , ۲۹-۴۵٫
۲۰٫ Civi, E. (2000). Knowledge Management as a Competitive Asset: A Review. Marketing Intelligence and Planning , ۱۸ (۴) , ۱۶۶–۱۷۴٫
۲۱٫ Clarke,J. and Turner,P. (2004). Global Competition and the Australian Biotechnology Industry: Developing a Model of SMEs Knowledge Management Strategies. Knowledge and Process Management , ۱۱ (۱) , ۳۸–۴۶٫
۲۲٫ Danaee Fard ,H. and Selseleh, M. (2010). Measuring Knowledge Management Cycle: Evidence from Iran. European Journal of Scientific Research , ۴۱ (۲) , ۲۹۷-۳۰۹٫