همان موارد بالا
۳
بعضی از انواع محرکها مثل الف، ب، ج آمده در بالا، همراه با موارد انتخابی برای برانگیختن زنجیره های متشکل از کلمات سه هجایی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
+: گفته سه هجایی بدون لکنت
-: هجای لکنت شده
+: همان موارد بالا
-: همان موارد بالا
همان موارد بالا
همان موارد بالا
۴
همان انواع محرکها مثل الف. ب. ج در بالا، همراه با موارد انتخاب شده برای بر انگیختن گفته های چهار هجایی
+: گفته چهار هجایی بدون لکنت
-: هجای لکنت شده
+: همان موارد بالا
-: همان موارد بالا
همان موارد بالا
همان موارد بالا
۵
محرک هایی برای برانگیختن گفته های پنج هجایی( توجه: واژه های پنج هجایی آورده نشود)
+: گفته های بدون لکنت پنج هجایی
-: هجای لکنت شده
+: همان موارد بالا
-: همان موارد بالا
همان موارد بالا
همان موارد بالا
۶
تمرین
محرک های انتخابی برای برانگیختن گفته های شش هجایی:
حداقل ۵۰ تصویر حاوی میزان زیادی کارتهای نشان دهنده ی فعالیتها، اسباب بازی ها، بازی و موضوعات مختلف.
دستورالعمل:” یک تصویر را به کودک نشان دهید” و بگوئید در مورد این تصویر برای من حرف بزن تا وقتی من نگفته ام خوبه به حرف زدن ادامه بده. من می خواهم به مدت ۳ ثانیه صحبت کنی.”
یک تصویر را با گفتار پیوسته ی نسبتا کند و ساده شرح دهید و در پایان ۳ ثانیه ( اگر لازم باشد در میان جمله) توقف کنید و در همان زمان، دکمه ساعت وقت نگهدار را بزنید، به کودک نشان دهید که ساعت وقت نگهدار پایان یافتن ۳ ثانیه را نشان می دهد. دو یا سه محرک مختلف را نشان دهید. سپس بگویید ،” حالا نوبت توست، به صحبت ادامه بده تا وقتی که من ساعت را متوقف کنم و بگویم کافیه.”
ممکن است برای بعضی کودکان لازم باشد که تمرین با بهره گرفتن از تکلیف ” بازگویی داستان” انجام شود و در این حالت ۳ ثانیه در مورد تصویر صحبت می کند و سپس کودک تکلیف را با واژه های خودش در طی ۳ ثانیه تکرار می کند.
+: گفته های بدون لکنت پنج هجایی
_: هجای لکنت شده
+: صحبت مستمر بصورت گفتار پیوسته برای مدت ۳ ثانیه( امکان لکنت کردن وجود دارد)
-: مکث ها، مشکلات فکر کردن در مورد چیز ها برای گفتن(آتها) و غیره:
مطمئن شوید که کودک یاد گرفته است به محض نگه داشتن زمان، توقف کند حتی اگر گفته، کامل نشده باشد.مطمئن شوید که کودک برای کامل کردن گفته، قبل از به اتمام رسیدن وقت، سرعت گفتار را افزایش ندهد.
+: همان موارد بالا
_: همان موارد بالا
+: تقویت کننده ی اجتماعی۱:۱
-: توضیح مجدد. و یا تغییر مواد (موضوع های) محرک، اجازه دادن به کودک برای اینکه به ساعت نگاه کند، موثر است.
همان موارد بالا
پذیرفته شدن: ۳ پاسخ درست متوالی
رد شدن: ادامه تکلیف به عنوان تمرین تا اینکه کودک به معیار پذیرفته شدن برسد.
همان موارد بالا