جدول (۴-۲۰) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به جنسیت ۱۲۹
جدول (۴-۲۱) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسهای مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سوابق خدمت ۱۳۰
جدول (۴-۲۲) آزمون تفاوت معناداری بین میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سوابق خدمت ۱۳۰
جدول (۴-۲۳) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی باتوجه به سوابق خدمت ۱۳۱
جدول (۴-۲۴) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسهای مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۳۲
جدول (۴-۲۵) آزمون تفاوت معناداری بین میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۳۲
جدول (۴-۲۶) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۳۳
جدول (۴-۲۷) نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسهای مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۴
جدول (۴-۲۸) آزمون تفاوت معناداری بین میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۴
جدول (۴-۲۹) مقایسه زوجی اختلاف میانگین نمره عامل انگیزشی از نظر اعضاء هیأت علمی باتوجه به نوع دانشگاه ۱۳۴
جدول (۴-۳۰) مقایسه زوجی اختلاف میانگین نمره عامل رفتاری از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۵
جدول (۴-۳۱) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۵
جدول (۴-۳۲) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به جنسیت ۱۳۶
جدول (۴-۳۳) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۷
جدول (۴-۳۴) مقایسه تفاوت میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۸
جدول (۴-۳۵) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سن
۱۳۸
جدول (۴-۳۶) مقایسه تفاوت میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سن ۱۳۹
جدول (۴-۳۷) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۴۰
جدول (۳۸-۴) مقایسه تفاوت میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۴۰
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (۴-۱) توزیع درصدی گروه نمونه اعضاء هیأت علمی براساس جنسیت ۱۱۶
نمودار (۴-۲) توزیع درصدی گروه نمونه اعضاء هیأت علمی براساس سن ۱۱۷
نمودار (۴-۳) توزیع درصدی گروه نمونه اعضاء هیأت علمی براساس سابقه خدمت ۱۱۸
نمودار (۴-۴) توزیع درصدی گروه نمونه اعضاء هیأت علمی براساس رتبه علمی ۱۱۹
نمودار (۴-۵) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به جنسیت ۱۲۹
نمودار (۴-۶) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سوابق خدمت ۱۳۱
نمودار (۴-۷) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه ۱۳۳
نمودار (۴-۸) مقایسه میانگین نمرات مؤلفههای هوش فرهنگی از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۵
نمودار (۴-۹) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به جنسیت ۱۳۶
نمودار (۴-۱۰) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به نوع دانشگاه ۱۳۷
نمودار (۴-۱۱) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به سن
۱۳۹
نمودار (۴-۱۲) مقایسه میانگین نمره ارتباطات اثربخش از نظر اعضاء هیأت علمی با توجه به رتبه علمی ۱۴۱
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل ۲-۱ ۳۵
شکل ۲-۲ ۴۵
شکل ۲-۳ ۴۷
شکل ۲-۴) چهارچوب هوش فرهنگی (ارلی و انگ) ۴۸
شکل ۲-۵) ابعاد هوش فرهنگی ۵۰
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی رابطۀ میان هوش فرهنگی و اثربخشی ارتباطات انسانی در بین اعضاء هیأت علمی دانشگاههای دولتی، پیام نور و آزاد اسلامی شهرکرد میباشد. تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعۀ آماری این پژوهش اعضاء هیأت علمی دانشگاههای دولتی، پیام نور و آزاداسلامی شهرکرد در سال تحصیلی ۹۲- ۱۳۹۱ میباشد. حجم جامعه در سه دانشگاه بالغ بر ۴۹۸ نفر بوده، که از این تعداد طبق فرمول کوکران، با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم جامعۀ آماری ۱۵۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار پژوهش شامل پرسشنامۀ استاندارد هوش فرهنگی « ارلی و انگ ۲۰۰۳ » و پرسشنامۀ ارتباطات اثر بخش « سوسمان وکرینوس ۱۹۷۹ » میباشد. روایی محتوا پرسشنامه توسط چند تن از اساتید رشتۀ علوم تربیتی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برای پرسش نامه هوش فرهنگی ۸۵/. و همچنین پایایی ارتباطات اثر بخش ۸۷/۰بدست آمده است. در نتیجه هردو پرسش نامه مناسب میباشند. تجزیه تحلیل در سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. درسطح آمار توصیفی شامل: میانگین، انحراف معیار، درصد، فراوانی و… میباشد. در سطح آمار استنباطی بیان فرضیه کلی و فرضیههای ویژه (که آیا معنی دار بوده اند یا نه… ). نتایج تحلیل رگرسیون دو متغیره و گام به گام نشان داد ، که به طور کلی بین هوش فرهنگی با ارتباطات اثربخش رابطه معناداری وجود دارد . از بین مؤلفههای هوش فرهنگی، « مؤلفههای استراتژی و دانش هوش فرهنگی با اثر بخشی ارتباطات درسطح (P ≤ ۰/۰۱) رابطۀ معنادار وجــود دارد »، « بیـن مؤلفـۀ انگیزش هـوش فرهنگـی با اثر بخشـی ارتبـاطات در سطــح (P ≤ ۰/۰۱)رابطۀ معنادار مشاهده نگردیده »، « بین مؤلفه رفتار هوش فرهنگی با اثر بخشی ارتباطات درسطح(P ≤ ۰/۰۵)رابطۀ معنادار وجود دارد. بین هوش فرهنگی اعضاء هیأت علمی بر اساس ویژگیهای دموگرافیک « جنس، سن، سنوات خدمت، نوع دانشگاه، رتبه علمی » در سطح (α ≤ ۰/۰۵) تفاوت معناداری مشاهده نگردید . همچنین بین ارتباطات اثر بخش بر اساس ویژگیهای دموگرافیک «جنس، سن، سنوات خدمت، نوع دانشگاه، رتبه علمی» در سطح (P ≤ ۰/۰۵)تفاوت معناداری مشاهده نگردید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
کلید واژهها:هوش فرهنگی، ارتباطات اثر بخش، اعضاء هیأت علمی
فصل اول
« کلیات تحقیق »