" فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – قسمت 25 – 5 "
“
-
- – سوره بقره: آیه ۱۸۸٫ (و لا تأکلوا اموالکم بینکم بالباطل). ↑
-
- – علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج ۴، ص ۴۷۵٫ ↑
-
- – مکارم شیرازی، ناصر،تفسیر نمونه، ج ۳، ص ۴۴۸ تا ۴۵۰٫ ↑
-
-
- – استثناء منقطع غالباً برای تأکید عمومیت حکم عام میآید و این معنی در مورد آیه ی فوق صادق است بعلاوه این حقیقت را اعلام میکند که با تحریم تصرفات باطل راه زندگی بر شما بسته نیست و می توانید از تجارات مشروع هدف خود را دنبال کنید. ↑
-
-
- – وسایل شیعه، باب ۳۳، من ابواب آداب التجاره، حدیث اول، ج ۱۲٫ (عن صحیفه الرضا علیه السلام باسناد و عن الحسین بن علی علیه السلام قال: خطبنا امیرالمومنین علی علیه السلام المنبر قال: و سیأتی علی الناس زمان یقدم الاشار و لیسو باخیار و یباع المضطر و قد نهی رسول الله (ص) عن بیع المضطر و عن بیع الغرر و عن بیع الثمار حتی تدرک …) ↑
-
- – نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام، ج ۲۲، ص ۳۸۶٫ (اشتهار الخبر بین الخاصه و العامه یجبر ارساله.) ↑
-
- – مرتضی، انصاری، مکاسب، ص ۱۸۵٫ (شرط الخبر فی السنه الفقها تغنی عن تتبع سنده) ↑
-
- – علی، آمدی، الاحکام فی اصول الاحکام، ج ۱، ص ۱۷۰٫ (الاجماع عباره عن اتفاق جمله اهل الحل و العقد عن امه محمد (ص) فی عصر من الاعصار علی حکم واقعاً من الوقایع). ↑
-
- – میر فتاح مراغی، عناوین، ص ۲۶۷٫ (ماخذ فساد بیع الغرری … الاجماع فان المتتبع لکلمات الفقهاء یربهم باسرهم مصرحین بذلک فی غیر موضع واحد بحیث یحصل العلم للفقیه بانه حکم الامام المعصوم بل هو المتفق علیه بین الفریقین) ↑
-
- – میر فتاح مراغی، العناوین الفقهیه، ج ۲، ص ۲۶۶٫ ↑
-
- – محقق حلی، شرایع الاسلام، ج ۲، ص ۳۹۲٫ ↑
-
- – جبعی عاملی، الروضه البهیه، ج ۴، ص ۳۳۳٫ ↑
-
- – نجفی الجواهری، محمد حسن، جواهر الکلام، ج ۲۲، ص ۴۰۶ و ۴۰۷- شیخ انصاری، کتاب المکاسب، ج ۴، ص ۱۷۸ و ۱۷۹٫ ↑
-
- – شیخ صدوق، معانی الاخبار، ج ۱، ص ۲۷۸٫ ↑
-
- – علامه حلی، قواعد الاحکام، ج ۲، ص ۹۰- شهید ثانی، الروضه البهیه، ج ۳، ص ۵۰۵٫ ↑
-
- – شیخ طوسی، خلاف، ج ۵، ص ۱۵۷٫ ↑
-
- – شهید ثانی، مسالک الافهام، ج ۳، ص ۲۷۳٫ ↑
-
- – نجفی الجواهری، محمدحسن، جواهرالکلام، جلد ۲۳ ص۱۷٫ ↑
-
- – حر عاملی، محد بن حسن، وسایل شیعه، ج ۱۴، ص ۵۶٫ ↑
-
- – حر عاملی، محد بن حسن، وسایل شیعه، ج ۱۵، ص ۴۹٫ ↑
-
- -علامه حلی، تذکره الفقها، ج ۱، ص ۴۹۰٫ ↑
-
- – موسوی بجنوردی، قواعد الفقهیه، ج ۴، ص ۱۹۶٫ ↑
-
- – موسوی ،بجنوردی، قواعد الفقهیه، ج ۳، ص ۲۸۳٫ ↑
-
- – شیخ انصاری، مکاسب، ج ۳، ص ۴۱٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۳٫ ↑
-
- – نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام، ج ۲۳، ص ۲۱۶- خویی منهاج الصالحین، ج ۲، ص ۴۲٫ ↑
-
- – طباطبایی یزدی، محمد کاظم، حاشیه بر مکاسب، ج ۲، ص ۱۵۲٫ ↑
-
- – موسوی ،بجنوردی، قواعد الفقهیه، ج ۳، ص۲۷۹٫ ↑
-
- – شهید اول، دروس، ج ۳، ص ۲۱۶٫ ↑
-
- – طباطبایی یزدی، محمد کاظم، حاشیه بر مکاسب، ج ۲، ص ۱۳۵٫ ↑
-
- – علی محمد، خراسانی، تقریرات درس مکاسب، ج ۹، ص ۳۱۹٫ ↑
-
- – همان. ↑
-
- – علامه حلی، تذکره الفقها؛ ج ۱، ص ۴۷۲٫ ↑
-
- – علی محمد ،خراسانی، تقریرات درس مکاسب، ج ۹، ص ۲۳۰٫ ↑
-
- – صفایی، دوره مقدماتی حقوق مدنی، ج ۲، ص ۱۳۳٫ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، عقود معین، ج ۱، ص ۴۴٫ ↑
-
- – شهیدی، مهدی، حقوق مدنی، ص ۳۲۴٫ ↑
-
- – امامی، حسن، حقوق مدنی، ص ۲۱۴٫ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، عقود معین، ج ۲، ص ۱۱۰٫ ↑
-
- – ماده ۵۶۳ ق. م . ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، عقود معین، ج ۱، ص ۱۷۸٫ ↑
-
- – ماده ۲۱۶ ق . م : مورد معامله باید مبهم نباشدمگر در موارد خاصه که علم اجمالی به آن کافی است. ↑
-
- – نراقی، محمدمهدی، مشارق الاحکام، ص ۲۱۲٫ ↑
-
- – جعفری لنگرودی، محمد جعفر، تأثیر اراده در حقوق مدنی، ص ۹۹٫ ↑
-
- – مراغه ای، میر فتاح، عناوین، ص ۲۷۰- (میرزا نائینی، منیه الطالب، ج ۱، ص ۳۷۹ ( که در معیار قدرت بر تسلیم مورد معلمله عرف مردم را منات قرار دادند که همان میار نوعی میباشد). (کما یرتفع الغرر فی المسأله المعلومیه بماجرت به العاده من طرق الاختیار و الامتحان فلذلک یرتفع فی مسأله القدره علی التسلیم و فی مسأله معرفه الوجود بماجرت به عاده الناس فیما وثق فی العاده به وجود و بالکان تسلیم لا غرر فید و المیزان فی ذلک مجاری العادت). ↑
-
- – جعفری لنگرودی، محمد جعفر، تأثیر اراده در حقوق مدنی، ص ۹۲٫ ↑
-
- – ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج ۷، ص ۳۲۹٫ ↑
-
- – لویس، معلوف، المنجد،ص ۳۸۲٫ ↑
-
- -مراغه ای، میر فتاح، العناوین، ج ۲، ص ۲۷۳٫ ↑
-
- -کاتوزیان، ناصر، عقود معین، ج ۲، ص ۱۰۱٫ ↑
-
- – ماده ۳۷۷ ق. م. ↑
-
- – ماده ۳۸۷ ق. م ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، اعمال حقوقی، عقد- ایقاع، ص ۲۹۷٫ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، اعمال حقوقی، عقد- ایقاع، ص ۳۰۶٫ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، اعمال حقوقی، عقد- ایقاع، ص ۳۰۶٫ ↑
-
- – همان، ص ۳۰۵- عابدیان شروط باظل و تأثیر ان در عقود، ص۴۸ – صفایی، دوره مقدماتی حقوق مدنی، ج ۲، ص ۱۹۱ ↑
-
- – ماده ۲۲۳ ق . م. ↑
-
- – ماده ۱۰ ق. م. ↑
-
- – شرط نا مقدور شرطی است که متعهد به نحو اطلاق قادر به انجام دادن آن نباشد و این اطلاق در عدم انجام تعهد بر آحاد افراد جامعه نیز صادق باشد. ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، اعمال حقوقی، ص ۳۰۶٫ ↑
-
- – هرگاه یک یا چند نفر دیگر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند که مورد قبول آن ها باشد. ↑
-
- – OXFORD ADVANCED LEARNERS DICTIONARY,A.S HORNBY.1992,P.1093. ↑
-
- -Danger ↑
-
- – Exposeto danger ↑
-
- -accept the possibility of csth ↑
-
- – فرهنگ اصطلاحات حقوقی انگلیسی به فارسی تهیه شده در بخش ترجمه دیوان داوری دعاوی ایران لاهه۱۳۶۸ ص۶۸٫ ↑
-
- – ابراهیم، اسماعیل الموهب، القاموس القانونی، انگلیزی- عربی و روحی البعلبکی، ص۷۹۷٫ ↑
-
- -JOHNADAMS AND ROGERBROWN SWORD, UNDER STADINDING CONTERACT LAW, FONTANA PRESS, 1988,P.107. ↑
-
- – فرهنگ اصطلاحات حقوقی انگلیسی- فارسی ص۳۳-۵۵٫ ↑
“