سطح
معنی داری
رتبه منفی
رتبه مثبت
۱۸
۳۵۳
۷۸/۳۱
۸۶/۱۹۳
۴۴/۱۶-
۰۰۰/۰
نتایج جدول ۴-۱۷ نشان می دهد که قدر مطلق آماره آزمون محاسبه شده(۴۴/۱۶) بزرگتر از z جدول(۳۳/۲) می باشد، بنابراین می توان فرضیه صفر، مبنی بر یکسان بودن میانگین ها را در سطح ۰۱/۰ رد کرده و با ۹۹ درصد اطمینان نتیجه گرفت که شکاف بین انتطارات و ادراکات مراجعه کنندگان اداره کل ورزش و وجوانان از قابلیت همدلی معنی دار است. لازم به ذکر است که این شکاف منفی است یعنی انتظارات افراد از همدلی بسیار فراتر از ادراکات آنان بوده است. همانطور که در جدول نشان داده شده است میانگین رتبه انتظارات برابر ۸۶/۱۹۳ بسیار بالاتر از میانگین ادراکات مراجعه کنندگان ۷۸/۳۱ بوده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فرضیه ی ششم: بین خدمات ارائه شده و خدمات مورد انتظار، از نظر عوامل فیزیکی در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه صفر: بین خدمات ارائه شده و خدمات مورد انتظار، از نظر عوامل فیزیکی در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تفاوت معنی داری وجود دارد.
فرضیه پژوهش: بین خدمات ارائه شده و خدمات مورد انتظار، از نظر عوامل فیزیکی در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تفاوت معنی داری وجود دارد.
جدول ۴-۱۸٫ نتایج خلاصه آزمون ویلکاکسون جهت مقایسه ادراکات و انتظارات (۳۸۵=n)
عوامل فیزیکی
تعداد
میانگین رتبه
آماره آزمون
سطح
معنی داری
رتبه منفی
رتبه مثبت
۱۹
۳۵۶
۵۳/۴۷
۵۰/۱۹۵
۳۸/۱۶-
۰۰۰/۰
نتایج جدول ۴-۱۸ نشان می دهد که قدر مطلق آماره آزمون محاسبه شده(۳۸/۱۶) بزرگتر از z جدول(۳۳/۲) می باشد، بنابراین می توان فرضیه صفر، مبنی بر یکسان بودن میانگین ها را در سطح ۰۱/۰ رد کرده و با ۹۹ درصد اطمینان نتیجه گرفت که شکاف بین انتطارات و ادراکات مراجعه کنندگان اداره کل ورزش و وجوانان از عوامل فیزیکی معنی دار است. لازم به ذکر است که این شکاف منفی است یعنی انتظارات افراد از عوامل فیزیکی بسیار فراتر از ادراکات آنان بوده است. همانطور که در جدول نشان داده شده است میانگین رتبه انتظارات برابر ۵۰/۱۹۵ بسیار بالاتر از میانگین ادراکات مراجعه کنندگان ۵۳/۴۷ بوده است.
آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تحقیق
فرضیه : ادراکات از ابعاد کیفیت خدمات ( اولویت برابر ) برابر دارند.
H0: ادراکات از ابعاد کیفیت خدمات رتبه ( اولویت برابر ) برابر دارند.
H1: ادراکات از ابعاد کیفیت خدمات ( اولویت برابر ) برابر ندارند.