محیط آرام و راحت برای استراحت
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۲ بار
غذا و نوشیدنی
کیفیت بالای غذا
۲ بار
جدول ۵-۱ خلاصه نظرات گردشگران در پرسشنامه
همانطور که مشاهده می شود در این قسمت نیز مانند تحلیل های فصل ۴ به اهمیت تسهیلات و امکانات هتل خصوصا اینترنت و سرگرمی تاکید شده، که اهمیت بالای آن ها را یادآور می شود.
بحث
چنانچه این گردشگران را به عنوان مهمانان ایران بدانیم، هتلداری جزئی از صنعت گردشگری، و اقامت در هتل قسمتی از تجربه سفر برای گردشگران محسوب خواهد شد، بنابراین علاوه بر تحلیل هزینه و منفعت اقتصادی هتل ها، هزینه- منفعت اقتصادی حاصل از ورود هر گردشگر چینی باید در سایر بخش های گردشگری و جامعه باید مورد تحلیل قرار گیرد و جنبه های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی آن بررسی شود. چنانچه ارزیابی از جنبه های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی در یک رویکرد سیستمی نسبت به دیگر بخش های بازار گردشگران ورودی منفعت بالاتری برای کشور در بلند مدت ایجاد نماید، ولیکن سهم هتل ها از این منفعت اندک باشد، دولت ها و سازمان های مرتبط می توانند با سیاست های تشویقی و حمایت از هتلداران، هزینه های ناشی از تغییراتی که به رضایت بالاتر از تجربه گردشگران چینی می انجامد، جبران نمایند، تا هتلداران نیز با کسب منافع خود، در در این رویکرد سیستمی نقش موثرتری ایفا نمایند.
محدودیت های پژوهش
- با توجه به نداشتن آگاهی از آمار دقیق گردشگران چینی در هر هتل تهران، ۵ هتل بر اساس اطلاعات راهنمایان گردشگری و مسئولین پذیرش هتل انتخاب شده است و هتل های دیگر به علت کمبود گردشگر مورد بررسی قرار نگرفته است.
- عدم همکاری هتلداران باعث دشواری دسترسی به گردشگران چینی در فرایند این تحقیق گردید.
- تعداد اندک گردشگران چینی در فصل تابستان منجر به طولانی شدن فرایند جمع آوری پرسشنامه گردید.
- گردشگرانی که با تور سفر می کنند، با توجه به محدودیت زمانی غالبا تمایلی به از پر کردن پرسشنامه نداشته اند.
- از آنجا که داده های به دست آمده غیر نرمال می باشد، روش هایی آماری بکار رفته نسبت به داده های نرمال با اندکی خطا همراه است.
- کمبود منابع داخلی جهت بررسی رفتار گردشگران چینی در ایران.
پیشنهادات کاربردی
همانطور که مشاهده شد گردشگران چینی در بخش هایی از هتل راضی و در بخش هایی ناراضی بوده اند. این نارضایتی از هتل های چهار ستاره و پنج ستاره شهر تهران عمدتا در بخش تسهیلات و امکانات هتل و همچنین قیمت پرداختی برای اتاق و خدمات غذا و نوشیدنی بوده است. با توجه به محدودیت منابع هتل ها پیشنهادات زیر در هتل هایی که تمایل به جذب گردشگران چینی دارند در الویت است.
الویت های اول:
- شناسایی و بهبود سرگرمی های مورد علاقه گردشگران چینی در فضای داخل اتاق و فضای عمومی هتل و همچنین امکان استفاده از کانال های ماهواره ای چینی زبان.
- بهبود دسترسی به اینترنت پر سرعت در اتاق ها و محوطه هتل.
- ایجاد و توسعه سیستم های رزرواسیون و پرداخت آنلاین برای رزو اتاق در خارج از هتل و شبکه داخلی هتل جهت رزرو و پرداخت تسهیلات.
- شناسایی سیاست های ترفیع فروش از جمله تخفیف های دوره ای، با توجه به حساسیت های گردشگران چینی نسبت به قیمت.
- اضافه کردن غذا و نوشیدنی چینی در منوی غذاهای هتل ها با در نظر گیری قوانین جمهوری اسلامی ایران.
- بهبود منوی رژیم های غذایی خاص گیاه خواران، افراد دیابتی و بدون گلوتن و … .
- بهبود امکانات ویژه سالمندان و معلولین.
- توسعه و امکان دسترسی به خدمات پزشکی.
در الویت های بعدی
- توسعه و بهبود امکانات امکانات عمومی هتل از قبیل:
- تجهیزات هتل
- سالن های برگزاری جلسات
- خودرو کرایه ای
- پارکینگ
- ثبت نام و تسویه حساب
- آموزش زبان چینی به کارکنان هتل
- شناسایی حساسیت های فرهنگی مردم چین
پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی
نظر به ﺍﯾن ﻛه پژوهش حاضر از جمله موضوعات جدید گردشگری می باشد محقق ﺍنجاﻡ پژوهش ﺩر موارد زﯾر را در تحقیقات بعدی پیشنهاد می نماﯾد.
۱- مطالعه مشابه این تحقیق در هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره شهر تهران با تمرکز بر گردشگران تجاری.
۲- مطالعه مشابه این تحقیق در دیگر انواع اقامتگاه.