سوال اصلی : عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در چه وضعیتی قرار دارند؟
سوال فرعی: عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش از نظر وضعیت نظام فناوری اطلاعات در مرکز پژوهشهای مجلس شورای در چه وضعیتی قرار دارند ؟
سوال فرعی: عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش از نظر وضعیت ساختار سازمان در مرکز پژوهشهای مجلس شورای در چه وضعیتی قرار دارند ؟
سوال فرعی: عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش از نظر وضعیت فرهنگ سازمانی در مرکز پژوهشهای مجلس شورای در چه وضعیتی قرار دارند ؟
سوال فرعی: عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش از نظر وضعیت منابع انسانی در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در چه وضعیتی قرار دارند ؟
۱۰)روش تحقیق:
در مطالعه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از تحقیقاتی و اثراتی که در مرکز پژوهشهای مجلس بر اثر این مطالعه برجای میماند استفاده میشود. همچنین مراحل پیاده سازی، مرحله ورودی، آزمایش، کشف و هدایت، توسعه و پشتیبانی، برپایی و مراحله بلوغ پیاده سازی مدیریت دانش در مرکز پژوهشهای مجلس مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفته است و بر مبنای روش تحقیق توصیفی – پیمایشی انجام شد و داده های مورد نیاز با بهره گرفتن از پرسشنامه های معتبر و استاندارد انجام گرفته است. همچنین این تحقیق کاربردی بوده و از تحقیقات توصیفی-همبستگی است که از تکنیک پیمایش بهره میبرد.
شیوه این پژوهش با توجه به هدف و ماهیت موضوع، کاربردی و از نوع توصیفی – همبستگی است که تلاش شده است تا برای پاسخ به سوالات مطرح شده از ضریب همبستگی برای کشف و تعیین رابطه بین متغیرهای مختلف استفاده شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۱۱)جامعه تحقیق:
الف:قلمرو مکانی: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
ب: // زمانی: سال ۱۳۹۳
ج: // موضوعی: سنجش عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش
۱۲)روش نمونه گیری و حجم نمونه:
جامعه آماری این تحقیق کارکنان مرکز پژوهشهای مجلس شرای اسلامی به صورت رسمی و قراردادی و اعضای هیات علمی بودهاند . در مطالعه بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی زیرساخت های مدیریت دانش در چهار بعد فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، و منابع انسانی در نظر گرفته شد و بر مبنای روش تحقیق توصیفی – پیمایشی انجام شد و داده های مورد نیاز با بهره گرفتن از پرسشنامه های معتبر و استاندارد در سطح نمونه (۱۰۰ نفر ) بررسی شد و به کمک آزمون های t تک نمونه ای، فریدمن، و ویلکاکسون مورد تحلیل قرار گرفت.
۱۳)روش و ابزار جمع آوری اطلاعات:
در این مطالعه از طریق پرسشنامه های معتبر و استاندارد در سطح نمونه (۱۰۰ نفر ) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است.
۱۴)روش تجزیه وتحلیل:
با بهره گرفتن از مدل لی و چویی در قالب این مطالعه جهت بررسی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مرکز پژوهشهای مجلس براساس زیرساختهای و پایههای موجود در این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتهاند، همچنین از آزمون آماری رگرسیون و در صورت نیاز از معادلات ساختار سازمانی و تحلیل مسیر برای تجزیه و تحلیل استفاده کرد.
۱۵)تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:
مدیریت دانش: رویکرد کلیدی در حل مشکلات تجاری نظیر رقابت پذیری، کاهش سهم بازار، پارادکس بهره وری، اطلاعات اضافی و نیاز برای خلاقیت در مواجهه با شرکت های متعدد است.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی: بازوی مشورتی و اتاق فکر مجلس شورای اسلامی که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده است و اکنون به عنوان یکی از مهمترین مراکز پژوهشی ایران به حساب میآید.
سازمان: فرایندهای نظام یافته از روابط متقابل افراد برای دست یافتن به هدفهای معین تحت عنوان سازمان معنا میشود.
۱۶)ذکر برخی محدودیتها( درصورت وجود محدودیت ):
ایجاد هماهنگی جهت دریافت اطلاعات و ارزیابی شاخصههای مورد نظر در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گاه با برخی مشکلات همراه بود.
عدم دقت برخی از کارکنان در پاسخ دهی به سوالات پرسشنامه
۱۷) ذکر برخی از منابع و مآخذ :
۱) سورانی، علی، ۱۳۸۸، پایان نامه مطالعات بررسی چالشهای پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، دانشگاه تهران
۲) مککلند، جان، ۱۳۸۱، مدیریت دانش در یک هفته، ترجمه و تدوین: گروه کارشناسان ایران
(۳Santosus, M, & Surmacz, J. ABC of Knowledge Management, retrieved,2012, from www.cio.com/research/knowledge/edit/kmabc.html
۴) Heghe, H. V. Is there really a need for knowledge management,Knowledge,
Board. Retrieved from http://www.knowledgeboard.com/item/3149/23/5/3,2011
۵) Karabag, Atila, (2010).Critical barrier and success factors for implementing
knowledge management in organisations Submission to IACCM 2010, at UCLAN, Preston, UK.(نام و مشخصات کامل خود را دراین قسمت مجدد تایپ نمائید.)
(قبل از تحویل به دفتر گروه ، استاد راهنما این قسمت را امضاء می نماید.)
نام ونام خانوادگی : تلفن همراه : رشته : شماره دانشجویی:
عنوان کامل پایان نامه :
تاریخ تصویب پروپوزال :
نام و نام خانوادگی استاد / استادان راهنما : تاریخ : امضاء
۱-
۲-
نام و نام خانوادگی استاد / استادان مشاور: تاریخ : امضاء
۱-
۲-
نام و نام خانوادگی اعضاء کمیته نظارت بر تحقیق : تاریخ : امضاء
۱-
۲-
نظریه گروه تخصصی ………………….
موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد جناب آقای / سرکار خانم :
با عنوان :
در مورخه : در محل: با حضور اعضای شورای تخصصی گروه بررسی و به تصویب رسید.