۱۹ ـ احساسات شخصی و تعصبات غیر منطقی متخصصین صنعت، در برقراری ارتباط با اعضای هیأت علمی مؤثر است؛ مثلاً عقدهها و غرضورزیهای آنها
راهکارهای این مانع عبارتند از:
حضور صنعتگران در دانشگاه از طرق مختلف: حضور صنعتگران در دانشگاه از طرق مختلف مانند عضویت صنعتگران چند شرکت مادر در یک شهر، منطقه و غیره، در شوراها و جلسات دانشگاهی مختلف در یک یا چند دانشگاه مادر (مثلاً شورای تدوین چارچوبهای تدریس و پژوهش، جلساتی که اکثریت اساتید دانشگاه در آن حضور دارند)؛ عضویت افتخاری آنها بعنوان هیأت علمی؛ یا اعطای بورسیههای تحصیلی به آنها؛ تا با اینگونه تعاملات، دغدغه های خود را به اطلاع بدنه دانشگاهی رسانده و همچنین با این ارتباطات، نحوه نگرش خود این صنعتگران به دانشگاه و نیز اینگونه سوء رفتارها تغییر کند
حضور طولانی مدت و مستمر صنعتگران در دانشگاه، فرصت آشنایی بیشتر و عمیقتر میان این دو گروه را فراهم می آورد و در این صورت، این آشناییها و تعاملات رو در رو، تصورات منفی و غلطی که شاید به واسطه شایعات، یا تجربیات محدود منفی صنعتگر بروز پیدا کرده را تلطیف می کند.
انتقال تجربیات دیگر صنعتگران با بهره گرفتن از رسانههای مختلف: انتقال تجربیات صنعتگران باتجربه و دارای تعاملات مستمر با دانشگاه به دیگر صنعتگران (که به بدنه دانشگاهی اعتماد کرده اند) از طریق مجلههای تخصصیصنعت، وبسایتهای مشخص، نرمافزارهای چندرسانهای، برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنایع مختلف (که با بهره گرفتن از توانمندیهای دانشگاهی به آن دست یافتهاند) و غیره
زمانی که صنعتگران از تجربیات صنعتگران باتجربهتر در زمینه تعامل با دانشگاه، اطلاع پیدا کنند و جزئیات زیادی را از این تعاملات بدانند شاید چنین تصورات غلط و منفی (که در این مانع ذکر شده) آنها مرتفع گردد.
اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی:اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که به موجب آن، بخش خصوصی باید نقش قابل توجهی را در اقتصاد ایفا کند؛ با این کار، خواهناخواه، صنعت برای ادامۀ بقای خود باید به بدنۀ دانشگاهی، اعتماد کند
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
حمایت و پشتیبانی دولتی (وزارت صنعت، وزارت کار و…) از واحدهای صنعتی:حمایت و پشتیبانی دولتی (وزارت صنعت، وزارت کار و…) از واحدهای صنعتی از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت، جوایز صنعتی، معافیتهای مالیاتی و…، که با اعتماد به بدنۀ دانشگاهی، دارای ارتباطات مستمر و قوی هستند.
ب. رتبه بندی راهکارها:
در این قسمت، راهکارهای مربوط به هر مانع، تکتک و بطور جداگانه بررسی خواهد شد.
محاسبات مربوط به راهکارهای مانع شماره ۱۱:
فرضهای آزمون فریدمن برای راهکارهای مانع شماره ۱۱ در صفحه بعد ارائه شده است.
رتبه راهکارهای این مانع با هم برابر است :۰H
و فرضیه مخالف آن بصورت زیر است:
دست کم رتبه دو راهکار، یکسان نیست :۱H
همانگونه که در موارد بالا قابل مشاهده است؛ راهکارهای این مانع عبارتند از:
۱ ـ حضور صنعتگران در دانشگاه از طرق مختلف؛ ۲ ـ ایجاد صندوق ارتباط دانشگاه و صنعت؛ ۳ ـ انتقال تجربیات دیگر صنعتگران با بهره گرفتن از رسانههای مختلف؛ ۴ ـ اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی؛ ۵ ـ حمایت و پشتیبانی دولتی (وزارت صنعت، وزارت کار و…) از واحدهای صنعتی؛ و ۶ ـ تدوین استانداردهای تعامل و استفاده از فضای مجازی.
بر اساس نتایج توضیح داده شده در فصل چهار، رتبۀ این راهکارها از نظر صاحبنظران را میتوان چنین ذکر کرد:
جدول ۵ ـ ۸ ـ جدول رتبه بندی راهکارهای مانع شماره ۱۱
شماره مانع | ۳ | ۵ | ۶ | ۲ | ۱ | ۴ |
رتبه میانگینی | ۲۹/۴ | ۷۹/۳ | ۵۸/۳ | ۳۷/۳ | ۲۵/۳ | ۷/۲ |
رتبه | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ | ۶ |
محاسبات مربوط به راهکارهای مانع شماره ۷:
فرضهای آزمون فریدمن برای راهکارهای این مانع عبارتند از: