استراتژی بازار یابی تعاملی
استراتژی بازاریابی مستقیم
استراتژی تبلیغات
استراتژی و تاکنیک لازم برای ترویج فروش
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
استراتژی و تاکنیک لازم برای بازاریابی تعاملی
استراتژی و تاکنیک لازم برای بازاریابی مستقیم
استراتژی و تاکنیک لازم برای رسانه و پیغام
یکپارچه سازی و اجرای استراتژی IMC
نظارت و ارزیابی و کنترل برنامه های IMC
نمودار ۲۰-۲: مدل عمومی برنامه ریزی IMC Blech & Blech,2004 :26) )
همانطور که در شکل فوق مشاهده مینمائید این فرایند شامل مراحلی است که به شرح زیر میباشد:
مرور و ارزیابی کلی برنامه ریزی[۲۰۰]، تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه ریزی ترفیع[۲۰۱]، تجزیه و تحلیل فرایند ارتباطات[۲۰۲] ، تعیین بودجه[۲۰۳]، توسعه و بهبود برنامه IMC [۲۰۴]، یکپارچه سازی و اجرای استراتژی IMC[205] ، نظارت و ارزیابی و کنترل برنامه های IMC[206].
ارائه مدلی براساس مرور کلی مدلهای برنامه ریزی IMC
با توجه به اینکه تمامی مدلهای برنامه ریزی IMC برای دستیابی به نتایج نهائی مشابه، طراحی شده اند بنابراین مرور کلی فرآیندهای برنامه ریزیIMC [۲۰۷] می تواند در نمودار ۲۱-۲ ارائه شود.
انتخاب رسانه مناسب برای انتقال پیام
انتخاب گزینه های ارتباطی
تعیین اهداف ارتباطات
استراتژی ارتباطات
استراتژی بازاریابی
تعیین بازار هدف
نمودار ۲۱-۲ مرور کلی فرآیندهای برنامه ریزیIMC Percey ,1997:11))
که بطور کلی شامل شش مرحله میشود که عبارتند از: تعیین بازار هدف[۲۰۸] ، استراتژی بازاریابی[۲۰۹] ، استراتژی ارتباطات [۲۱۰] ، تعیین اهداف ارتباطات[۲۱۱] ، انتخاب گزینه های ارتباطی[۲۱۲] ، انتخاب رسانه مناسب برای انتقال پیام[۲۱۳]. همچنین براساس تحقیق صورت گرفته توسط ریکو کایجان سینکو[۲۱۴] (۲۰۰۳) مدلهای مختلف برنامه ریزی IMC مورد مقایسه قرار گرفته که در جدول ۲۲-۲ به شرح ذیل ارائه شده است.
جدول ۲۲-۲: مدلهای مختلف برنامه ریزی IMC
مدلهای برنامه ریزی IMC گامهای برنامه ریزی |
مدل عمومی IMC | مورتارسون | شولتز و همکاران | سرجی | پرسی |
تحلیل موقعیت (سطح بنگاه)[۲۱۵] ماتریس BCG ماتریس GE |
|||||
استراتژی بنگاه |