تقدیم به پدر و مادر عزیزم
خدای را بسی شاکرم که از روی کرم پدر و مادری فداکار نصیبم ساخته تا در سایه درخت پر بار وجودشان بیاسایم و از ریشه آنها شاخ و برگ گیرم و از سایه وجودشان در راه کسب علم و دانش تلاش نماییم.
والدینی که بودنشان تاج افتخاری است بر سرم و نامشان دلیلی است بر بودنم چرا که این دو وجود پس از پروردگار مایه هستی ام بوده اند دستم را گرفتند و راه رفتن را در این وادی زندگی پر از فراز و نشیب آموختند.
اکنون، با احترام فراوان برای این همه تلاش این عزیزان
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
این پایان نامه را به پدر و مادرم و اساتید عزیز تقدیم میکنم
امیدوارم قادر به درک زیباییهای وجودشان باشم
با تشکر ….
سپاسگزاری:
سپاس و ستایش مر خدای را جل و جلاله که آثار قدرت او بر چهره روز روشن، تابان است و انوار حکمت او در دل شب تار، درفشان. آفریدگاری که خویشتن را به ما شناساند و درهای علم را بر ما گشود و عمری و فرصتی عطا فرمود تا بدان، بنده ضعیف خویش را در طریق علم و معرفت بیازماید.
باتقدیر و تشکرصمیمانه از زحمات استاد ارجمندم جناب آقای دکتر ناصرصبحی قراملکی که در کمال سعه صدر، با حسن خلق و فروتنی، از هیچ کمکی در این عرصه بر من دریغ ننمودند و زحمت راهنمایی این رساله را بر عهده گرفتند؛
با تشکراز زحمات استاد صبور و با تقوا، جناب آقای دکترابوالقاسمی، که مشاوره این پایان نامه را برعهده داشتند.
از استاد فرزانه و دلسوز؛ خانم نیلوفر میکائیلی که زحمت داوری این رساله را متقبل شدند؛ کمال تشکر و قدردانی را دارم
و با تشکر صمیمانه از دوستان عزیزم که مرا در اتمام این پایان نامه یاری نمودند.
نام خانوادگی دانشجو: دهقان نام: حمیدرضا |
عنوان پایان نامه: مقایسهی مقایسه سبکهای یادگیری و تسلط ربعهای مغزی دانشآموزان عادی و ناتوانی یادگیری |
استاد (اساتید) راهنما: ناصر صبحی قراملکی استاد (اساتید) مشاور: عباس ابوالقاسمی |
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد رشته: روان شناسی گرایش: عمومی دانشگاه: محقق اردبیلی دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی تاریخ دفاع:۱۹/۰۶/۹۲ تعداد صفحات:۸۱ |
چکیده: هدف پژوهش حاضر، مقایسه سبکهای یادگیری و تسلط ربعهای مغزی دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری بود. روش تحقیق از نوع علی- مقایسهای است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر عادی و ناتوان یادگیری دوره راهنمایی شهر اردبیل بود. نمونه پژوهش ۸۰ نفر (شامل ۴۰ دانشآموز عادی و ۴۰ دانشآموز ناتوان یادگیری) بود که به صورت نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند، برای جمعآوری داده ها از آزمون هوش ریون، پرسشنامه سبکهای یادگیری و پرسشنامه تسلط ربعهای مغزی هرمن استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که بین دانشآموزان عادی و ناتوان یادگیری درسبکهای یادگیری و همچنین تسلط ربعهای مغزی تفاوت معنیداری وجود دارد. در ادبیات آموزشی این مطلب اثبات شده، یادگیری زمانی مؤثر است که کل مغز در فرایند یادگیری درگیر باشد به همین دلیل فعالیتهای آموزشی باید به نحوی تنظیم شوند که از قابلیتهای هر چهار سبک تفکر استفاده کنند. |
کلید واژهها: سبکهای یادگیری، ربعهای مغزی، ناتوانی یادگیری |
فهرست مطالب
شماره و عنوان مطالب | صفحه |
فصل اول: عنوان فصل اول
۱-۱- مقدمه و بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………………..۲
۱-۲- سؤالات اصلی پژوهش:……………………………………………………………………………………………………………………………….۳
۱-۳- فرضیات پژوهش:……………………………………………………………………………………………………………………………………….۹
۱-۶- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………………………………………..۱۱
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
۱-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
۲-۲- چرا درک ناتوانی های یادگیری مهم است؟………………………………………………………………………………………………..۱۶
۲-۳- تعریف ناتوانیهای یادگیری دشواراست……………………………………………………………………………………………………….۱۷