وجود شکاف مثبت نرخ سپرده های بانک رسالت نسبت به سایر بانک ها موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۰
اگر اندازه بانک به اندازه کافی بزرگ باشد و از اهرم مالی بیش تری استفاده کند موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۱
کم کردن هزینه های زاید توسط بانک موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۲
تقویت روحیه انگیزشی کارکنان( حقوق و مزایای بیشتر) موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۳
کاربرد بهینه منابع بدهی جهت تأمین مالی در مقابل اتکای زیاد به سرمایه موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۴
رشد دارایی ها، سپرده ها و وام های بانک موجب توسعه کیفی بانک رسالت در استان تهران میشود.
۲۵
در نهایت با توجه به آنچه گذشت ، از میان ۳۴ گویه پیشنهادی ، ۲۵ گویه به عنوان معیار های اصلی توسعه کیفی بانک رسالت تعیین گردیدند .
۴-۳-۲ الویت بندی معیارهای توسعه کیفی بانک رسالت با بهره گرفتن از تکنیک تاپسیس
این روش در سال ۱۹۸۱ توسط هوانگ و یون ارائه گردید. در این روش m عامل یا گزینه به وسیله یک فرد یا گروهی از افراد تصمیم گیرنده مورد ارزیابی قرار میگیرند. این تکنیک بر این مفهوم بنا شده است که هر عامل انتخابی باید کمترین فاصله را با عامل ایدهآل مثبت (مهمترین) و بیشترین فاصله را با عامل ایدهآل منفی (کم اهمیت ترین عامل) داشته باشد به عبارت دیگر در این روش میزان فاصله یک عامل با عامل ایدهآل مثبت و منفی سنجیده شده و این خود معیار درجهبندی و اولویت بندی عوامل است(آذر و رجب زاده، ۱۳۸۱). مراحل این روش عبارتند از:
۴-۳-۲-۱ ایجاد ماتریس تصمیمگیری:
در این مرحله ماتریسی رسم خواهد شد که در سطر آن گزینه ها و در ستون آن شاخصها و در سطر پایانی وزن هریک از شاخصها آورده میشود و در تلاقی سطر و ستون، میزان اهمیتی که هر پاسخگو برای هر کدام از گزینه ها با توجه به شاخص مربوطه قائل شده است، آورده میشود .درمورد شاخص هزینه پیاده سازی ، امتیازات از ۱۰۰ – ۱ میلیون تومان میباشند.درمورد شاخص میزان جذب مشتری ، امتیازها از ۱۰۰ – ۱ درصد و درمورد شاخص انعطاف پذیری امتیازات از ۱۰ – ۱ میباشند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول زیر ماتریس تصمیمگیری این پروژه را نشان میدهد.
جدول۴-۹ : ماتریس تصمیمگیری(N)
هزینه پیاده سازی
میزان جذب مشتری
انعطاف پذیری
نوع شاخص
منفی
مثبت
مثبت
A1
۷۰
۵۰
۵