کل
۲۳۲۵
۱۰۵۸
۱۲۶۷
۴۰۱
۱۸۳
۲۱۸
۳-۵) روش های جمع آوری اطّلاعات:
به منظور جمع آوری داده های پژوهش از دو روش استفاده شده است:
الف) روش مطالعهی کتابخانه ای:
به طور کلّی اطّلاعات مندرج در فصل اول و دوم پایان نامه و مستندات سایر فصول با بهره گرفتن از روش مطالعهی کتابخانه ای گرد آوری شد. علاوه بر استفاده از کتب و گزارش تحقیقات از نشریّات و فصلنامههای داخلی و خارجی استفاده شد و خلاصه ای از مطالب آن ها به فراخور موضوع پایان نامه استفاده گردید. همچنین برای دست یابی به اطّلاعات مورد نیاز از جست و جوی رایانه ای استفاده شد که خلاصه ای از مقالات منتشره در نشریّات جمع آوری و در تدوین مبانی نظری و سابقهی موضوع از آن ها بهره برداری شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ب) جمع آوری داده ها با بهره گرفتن از پرسشنامه:
در این پژوهش ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود که به وسیلهی دبیران تکمیل شد که سه پرسشنامهی یادگیری سازمانی، درگیری شغلی و نوآوری سازمانی را شامل می گردد.
۱- پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه:
در این مطالعه از پرسشنامه ۲۴ سؤالی استاندارد نیفه (۲۰۰۱) استفاده شده است، که ۶ سؤال اوّل مهارتهای فردی، ۶ سؤال دوم مدل های ذهنی و سؤال های ۱۳ تا ۱۶ چشم انداز مشترک و ۱۷ تا ۲۰ یادگیری تیمی و ۲۱ تا ۲۴ تفکر سیستمی را می سنجد، که پاسخ سؤالات در مقیاس لیکرت ۵ گزینه ای (کاملاً مخالفم، مخالفم، نظری ندارم، موافقم، کاملاً موافقم ) می باشد که به گزینهی کاملاً مخالفم نمره ۱، به گزینه مخالفم نمره ۲، به گزینه نظری ندارم نمره ۳، به گزینه موافقم نمره ۴ و به گزینه کاملاً موافقم نمره ۵ داده می شود.
۲-پرسشنامه درگیری شغلی کانونگو:
مشتمل بر ۱۰ سؤال می باشد که به صورت مقیاس ۵ درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره۱، مخالفم نمره۲، نظری ندارم نمره۳، موافقم نمره۴، کاملاً موافقم نمره۵) است.
۳- پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف :
مشتمل بر ۱۸ سؤال که به صورت مقیاس ۵ درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره۱، مخالفم نمره۲، نظری ندارم نمره۳، موافقم نمره۴، کاملاً موافقم نمره۵) است.
جدول۲-۳) تعداد سؤالات و مؤلفه های هریک از پرسشنامه ها
پرسشنامه
مؤلفه ها
تعدادسؤالات
شمارهی سؤالات
یادگیری سازمانی
مهارت های فردی
۶
۶ -۱
مدل های ذهنی
۶
۱۲-۷
چشم انداز مشترک
۴
۱۶-۱۳
یادگیری تیمی
۴
۲۰-۱۷